Zöldhulladék kezelés
A 3/2016.(II.17.) számú módosított Önkormányzati rendelet alapján 2020. szeptember 1-től Százhalombattán fizetősé válik a zöldhulladék elszállítása a kertesházi övezetekben. 
 
A rendszeres települési hulladékszállításba bekapcsolt családi házas és üdülőövezetekben, a kertekben keletkezett zöldhulladék begyűjtése március 01-től november 30-ig tartó időszakban rendszeres, térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatás formájában történik. A szolgáltatás külön szerződés keretében megrendelt szolgáltatásként érhető el. 
 
A zöldhulladékot kizárólag 120 vagy 240 literes űrtartalmú gyűjtőedényekben összegyűjtött állapotban szállítja el a Szolgáltató heti rendszerességgel a zöldhulladék elszállítására vonatkozó szolgáltatási szerződéssel rendelkező háztartásokból.
 
Begyűjtésre kizárólag zöldhulladék kerülhet, a növényi eredetű biológiailag lebomló hulladékon kívül egyéb hulladék (háztartási hulladék, állattetem, építési törtmelék stb). elhelyezése tilos.
 
Amennyiben igényt tartanak a zöldhulladék háztól történő elszállítására, szerződést kell kötni a SZÁKOM Nonprofit Kft. ügyfélszolgálatán kérhető nyomtatvány kitöltésével. A szerződéskötéssel egyidőben átadásra kerül egy matrica, amit a gyűjtőedényre kell ráragasztani.
 
Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy kizálólag azon ingatlanhasználóktól áll módunkban elszállítani a zöldhulladékot, akik érvényes szerződéssel rendelkeznek és felmatricázott edényt helyeznek ingatlanjuk elé. Zsákokba, kötegekbe, kupacokba kihelyezett zöldhulladékot a továbbiakban nem szállítunk el! Az így kihelyezett zöldhulladék is illegális hulladék elhelyezésnek minősül, mely szankciókat és akár büntetőjogi és jelentős összegű bírságot vonhat maga után.
 
Nagyobb mennyiségű zöldhulladék elszállítására külön megrendelésre, térítés ellenében van lehetőség, melyről ügyfélszolgálatunkon a köztisztasági csoportnál kérhetnek további információt.
 
A zöldhulladék szállítási, kezelési díjak a következő táblázatban láthatóak:
 
Edényzet űrmérete (liter) Ürítés díja (Ft)
120 1036 Ft/hó
240 2073 Ft/hó
 
A számlákat a SZÁKOM Nonprofit Kft. juttatja el a szerződött ügyfelei részére évente három alkalommal. Az első számlát szerződéskötéskor kell kifizetni.
 
A szállítási időszak a megszokott rendszerben a teljes vegetációs időszakot lefedve minden év március 01-től november 30-ig tart.
 
Járataink ebben az időszakban heti egy alkalommal, az alábbiakban található szállítási rend szerint fogják üríteni az ingatlanok elé kihelyezett gyűjtőedényeket:
Időpont: március 01.-november 30-ig Helyszín
Hétfő Dunafüred: Damjanich utcától balra eső városrézs (Vasút utca és a Damjanich utca közötti rész, valamint a Vasút utca és Tulipánutca közötti rész.)
Szerda
Dunafüred: Damjanich utca és az attól jobbra eső városrész (Damjanich utca és a Csónakház közötti rész)
Újtelep- Úrbárium
Csütörtök Óváros
 
Megkérjük tisztelt ügyfeleinket az új rendszerre történő átállás zökkenőmentes bevezetése, segítése érdekében szerződéskötési igényeiket, valamint gyűjtőedény vásárlási szándékukat időben jelezzék ügyfélszolgálatunk felé.
 
 
Az Önkormányzati rendelet szerint a város területén 2002-től tilos a zölhulladék égetése, az Önkormányzat városunk területén bevezette a szelektív és a zöldhulladékgyűjtés szabályozott megoldását.
 
 
A Hulladékudvarra történő szállítás esetén a zöldhulladék lerakási díja 1.956 Ft/m3+ÁFA=2.484 Ft.
 
Nagyobb mennyiségű zöldhulladék elszállítását, megrendelésre a +36/23/354-854 telefonon, díj ellenében vállaljuk.  A zöldhulladék szállításának ára, platós autóval bruttó 11.600 Ft/fuvar.
 
2020. szeptember 1- től változás történik a zöldhulladék szállításban. Erről az alábbi linken olvashatnak: Zöldhulladék szállítás